Kliendi õigused ja kohustused

1. Kliendil on õigus

1.1. saada vajalikku ning kvaliteetset tervishoiuteenust vastavalt ettevõte võimalustele;

1.2. saada teavet oma terviseseisundi, ravivõimaluste ja tulemuste kohta arusaadavas keeles;

1.3. aktiivselt osaleda iseenda ravi puudutavate otsuste tegemisel, olla kaasatud raviprotsessi, anda ravitoiminguteks nõusolek või keelduda sellest;

1.4. saada juhiseid oma haigusega toimetulemiseks, tervise hoidmiseks ja parandamiseks;

1.5. saada tasulist tervishoiuteenust ning selgitusi tasulise tervishoiuteenuse hinna kujunemise kohta;

1.6. taotleda teise spetsialisti arvamust või paluda töötaja vahetamist;

1.7. nõuda, et Lunatum hoiab kliendi terviseseisundit, ravi ja eraelu puudutava teabe konfidentsiaalsena, välja arvatud juhtudel, kus Lunatumil on õigusaktidest tulenev kohustus teabe avaldamiseks;

1.8. esitada tekkinud rahulolematuse tõttu kaebusi või teha ettepanekuid tekkinud probleemide kohta ning saada nende kohta tagasisidet;

1.9. muuta ja/või tühistada broneeritud aeg kooskõlas tüüptingimustega;

1.10. pöörduda Lunatumi tegevuse kohta hinnangu saamiseks riigiasutustesse:

Terviseamet
Paldiski mnt 81, Tallinn, 10614,
E-post: info@terviseamet.ee
Koduleht: www.terviseamet.ee

Tervisekassa
Liivalaia 36, Tallinn, 10132
E-post: info@tervisekassa.ee
Koduleht: www.tervisekassa.ee

2. Kliendil on kohustus:

2.1. tasuda õigeaegselt tervishoiuteenuse osutaja poolt esitatud arved;

2.2. avaldada teenuse osutamiseks asjassepuutuvad asjaolud;

2.3. teavitada teenuse osutajat esimesel võimalusel, kuid vähemalt 24 tundi enne ettenähtud tervishoiuteenuse osutamise aega, teenuse mittetoimumisest või broneeringu aja muutmisest;

2.4. kui teenuse tellija ja klient on erinevad isikud, siis teenuse tellija peab informeerima klienti tervishoiuteenuse osutamiseks vajalikest tingimustest;

2.5. järgida kõiki klientide käitumist reguleerivaid õigusakte ning Lunatumi sisekorrast tulenevaid nõudeid.