Miks Lunatum töötleb klientide isikuandmeid?
Lunatum kasutab isikuandmete töötlemisel ainult neid andmeid, mis on vajalikud kliendile tervishoiuteenuste osutamiseks. Tööle kandideerijate ja töötajate isikuandmete kogumise eesmärgiks on vajalike töötajate värbamine ning töösuhte sõlmimine.
1.1 Lunatum kohustub tagama isikuandmete töötlemise turvalisuse, eesmärgiga kaitsta isikuandmeid tahtmatu või volitamata töötlemise, avalikuks tuleku või hävimise eest. Rakendame isikuandmete töötlemisel asjakohaseid tehnilisi ja korralduslikke meetmeid isikuandmete turvalisuse tagamiseks.
1.2 Kliendi isikuandmetele on ligipääs üksnes selleks volitatud isikutel. Seejuures kohustuvad isikuandmetele juurdepääsu omavad isikud järgima konfidentsiaalsuskohustust.
1.3 Eriliiki isikuandmeid sisaldavaid dokumente saadame adressaatidele ainult krüpteeritult e-posti teel. Asutustele edastame dokumente võimalusel turvalise dokumendivahetuskeskuse kaudu.
2. Isikuandmete kaitse
2.1 Lunatum rakendab kõiki ettevaatusabinõudeid (sh administratiivsed, tehnilised ja füüsilised meetmed) klientide ja personali isikuandmete kaitseks. Juurdepääs andmete muutmiseks ja töötlemiseks on ainult selleks volitatud isikutel.
2.2 Lunatum kogub ja töötleb isikuandmeid juhul, kui:
2.2.1 klient kasutab Lunatumi tervishoiuteenuseid või registreerib end nendele;
2.2.2 klient täidab personaalse ravipakkumise jaoks ankeedi;
2.2.3 klient esitab Lunatumile paberil või kodulehe kaudu kiituse, ettepaneku või kaebuse;
2.2.4 klient saadab teabenõude;
2.2.5 klient soovib oma ravidokumentide väljastamist;
2.2.6 isik on märgitud kliendi kontaktisikuks;
2.2.7 isik kandideerib tööle, töötab või osutab Lunatumi alt tervishoiuteenust.
2.3 Isikuandmeid kogutakse järgnevatest allikatest:
2.3.1 kliendilt ja töötajalt;
2.3.2 tervishoiuteenusega seotud riiklikest registritest: Terviseportaal, Tervisekassa ravikindlustuse andmekogu jne.
2.4 Edastades meile oma isikuandmed, annab klient ühtlasi loa nende töötlemiseks.
3. Andmete avaldamine kolmandatele isikutele
3.1. Lunatum võib avaldada kliendi isikuandmeid:
3.1.1 õigusaktidest tuleneva nõude alusel – nt Tervisekassa, riikliku järelevalve asutus, politsei, kohtud, kindlustusandja kindlustusjuhtumi esinemisel jms.
3.1.2 kolmandatele osapooltele, kellega koostöö on vajalik Lunatum tervishoiuteenuste osutamiseks (IT-ettevõte, raamatupidamisteenuste osutaja jt).
3.1.3 riiklikesse andmekogudesse, milleks on tervise infosüsteem (Terviseportaal ehk digilugu).
4.1 Kliendil on tema isikuandmete töötlemisel järgmised õigused:
4.1.1 tutvuda andmetega, mida Lunatum on kliendi kohta kogunud;
4.1.2 taotleda ebaõigete isikuandmete parandamist või täiendamist, kui need on valed või ebapiisavad;
4.1.3 nõuda isikuandmete, mille kasutamiseks puudub meil seaduslik alus, kustutamist;
4.1.4 taotleda isikuandmete töötlemise piiramist;
4.1.5 esitada vastuväiteid teda puudutavate isikuandmete töötlemise suhtes;
4.1.6 nõuda isikuandmete ülekandmist;
4.1.7 võtta tagasi oma nõusolek.
4.2 Kliendil on õigus esitada oma õiguste rikkumise korral kaebus otse Lunatumile e-posti aadressil info@lunatum.ee või Andmekaitse Inspektsioonile e-posti aadressil info@aki.ee, telefon +372 627 4135, aadress Tatari 39, Tallinn 10134.
5.1 Lunatum säilitab isikuandmeid ainult seni, kuni nende säilitamine on nõutav õigusaktide või lepingu alusel.
5.2 Ambulatoorse tervishoiuteenuse osutamist tõendavaid andmeid säilitatakse reeglina 30 aastat kliendile osutatud tervishoiuteenuse andmete kinnitamisest.
6.2 Kui klient leiab, et Lunatum on isikuandmete töötlemisel rikkunud tema õigusi, võib ta esitada kaebuse Lunatumi andmekaitsespetsialistile või pöörduda Andmekaitse Inspektsiooni poole (Tatari 39, Tallinn 10134, e-post: info@aki.ee).
Lunatum teeb kõik selleks, et kaitsta oma klientide isikuandmeid ning järgida andmekaitset ja privaatsust reguleerivaid õigusakte.